h_lwww.tatamicentrum.hu
böngészi oldalunkat.

Fekete Sanyi az USA-ban 7. rész
2013-11-30 23:30:00
Világbajnokunk naplójának utolsó részében a verseny utáni napokat meséli el, a megérdemelt pihenést és beszámol a World Jiu Jitsu EXPO-ról, ahol sok más híresség mellett volt szerencséje Royce Gracie-vel is közös fotót készíteni. Köszönjük Sanyinak a beszámolókat és gratulálunk a kiváló eredményekhez!
Royce Gracie és Fekete Sanyi a World Jiu Jitsu EXPO-n

A verseny után kiadós vacsora is volt egy ázsiai, korlátlan fogyasztású étteremben. Majd hazaérkezés után a neten ment a hírközlés éjszakába nyúlva. Hétfőn Venice Beach következett. Ellátogattunk Fazekas Zolihoz, hogy reklámozzuk kicsit a Zoleerolly beach járgány kölcsönzőt néhány fotóval. Cserébe kaptunk járgányokat, amikkel óriási száguldozásba kezdtünk Enikővel a több mérföld hosszú sétányon. Az óceán felett hosszan benyúló stégen gyönyörködtünk a végeláthatatlan vízben. Zolival megbeszéltük, hogy jövünk máskor is.

Este edzés volt Romulo termében a szokásos lendülettel. Kedden tervezgettük, hogy hová lenne lehetőségünk még eljutni kirándulni. Az esti edzés sem maradt el. Szerda délelőtt is sokan voltunk edzésen, erős mezőny volt kilenc fekete övessel. Fotó is készült a gi-s edzésről, mint később kiderült ez volt az utolsó tréningem kint. Délután készülődtünk a csütörtöki kirándulásra, mert korán reggel akartunk indulni a Sequoia nemzeti parkba.

Körülbelül 200 mérföld autózás várt ránk, hogy megérkezzünk abba a mamutfenyő erdőbe ahol a föld legnagyobb fája található. Reggel 9 óra körül már a park bejáratánál voltunk, belépőjegy vásárlás után megkezdtük túránkat a vadonban. Gyönyörű kilátás a tájra, hatalmas sziklák a folyóban, kemping a vadonban. Őzeket láttunk néhány méterről ahogy ittak, később medvék ballagtak át előttünk az úton. Amikor megláttuk a mamutfenyőket, nem győztünk egyiktől a másikig szaladgálni, hogy megérinthessük és fényképet készíthessünk ezekkel a gigantikus növényekkel. Egyre magasabbra mentünk a hegyen, ahol már hó is volt. Nagy parkolók voltak a különböző látványosságoknál. Tábla hirdette, hogy az autóban élelmet ne hagyjunk mert a medvék igyekeznek hozzáférkőzni a finomságokhoz. A General Sherman fa a legnagyobb a földön, legnagyobb törzs kerülete 31 méter. A parknak sajnos csak töredékét láttuk mert óriási területen fekszik. Több nap kell ahhoz, hogy az ember csak a főbb látványosságokat megnézze. Este 10 óra felé értünk haza fáradtan.

Pénteken újabb kirándulás következett a 160 mérföldre lévő Joshua Tree kaktusz sivatagba. Ahogy közeledtünk a sivatag felé, elképesztő mennyiségű szélgenerátor volt telepítve ameddig csak a szem ellátott. A nemzeti park itt is akkora, hogy több nap kell ahhoz ha az ember beszeretné járni legalább a főbb helyeket. A Joshua fa csak itt él ezen a területen nagy erdőket alkotva. A sziklák olyanok itt mintha óriás gyerekek kavicsokat pakolgattak volna egymásra. Sok szép és érdekes látnivaló volt itt is, de az időnk rövidsége miatt csak nagyon keveset láttunk. Talán legközelebb több idő lesz erre is. Visszafelé menet olyan vakító napsütés volt, hogy napszemüveg nélkül szerintem képtelenség volt kilátni a kocsiból. Autózás a csúcsforgalomban Los Angelesig és ott helyben, jelentősen megnövelte a hazautazási időnket.

Szombaton pedig Long Beachre a World Jiu Jitsu EXPO-ra mentünk ahol volt kiállítás, vásár, bemutató, szabadedzés a BJJ sztárjaival, verseny, superfight-ok, és autogram osztás. Sok hírességgel sikerült közös képet készítenem, köztük Royce Gracie-vel akinek a nevéhez fűződik az UFC bajnokság első győzelme is. Fotózás közben kérdezte honnan vagyok. Mikor feleltem, hogy Hungary, ő azt kérdezte (mondta) "mitcsinálsz". Gyorsan rávágtam nevetve "jujitsuzok".

Nagyon kedves volt mindenki, tudták merre van Magyarország, hogy ott most hideg van és Budapestet is emlegették. A superfight mérkőzések nagyon jók voltak. Vasárnap ismét az EXPO volt a fő program, de előtte ellátogattunk Tomiékhoz is. Megbeszéltük, hogy hétfőn közösen ebédelünk. Az EXPO-n ismét sokan voltak, és most is jó mérkőzéseket szerveztek a rendezők. Közben sétáltunk is a környéken, a kikötőben láttuk messziről a Queen Mary óceánjárót.

Hétfőn már készülődtünk hazafelé, rendezgettük a poggyászainkat, hogyan tudunk hazahozni mindent lehetőleg. Ákos barátom táskája is szerény társaságunkat élvezte. Délben Juci és Tomi jöttek értünk, egy Thai étterembe meghívtak minket ahol vidáman beszélgetve finomságokat ebédeltünk. Romulo-nál hétfőn nem volt edzés, mert teremfelújítás volt és a tatamikat is kicserélték újra. Kedden végleges csomagolás volt, egy utolsó ebéd az ázsiai korlátlan étteremben. Délután Király Nagy Laci jött értünk és kivitt minket a repülőtérre. Megköszöntük a segítségét és elköszöntünk. A fehér Ford amit kaptunk tőle kölcsön, igen jó társ volt a 6 hét és 3000 mérföld során. Köszönöm Bata Zolinak, hogy lakhattunk a házában. Hazautunk gyors volt és zökkenőmentes, mindössze 15 óra alatt megérkeztünk a 30 C fokos melegből. Utazásom a kezdeti nehézség után nagyon jól sikerült, ennél rosszabb sose legyen. Köszönöm még egyszer a kint élő magyar barátok önzetlen szeretetét és segítségét, és az itthoni jótevő barátok segítségét IS!!!

Romulo Barral-lal a saját standja előtt
Sanyi és Enikő kiránduláson
Fazekas Zoli Zoleerolly beach járgány kölcsönzője

Kapcsolódó anyagok:
Fekete Sanyi az USA-ban 6. rész
Fekete Sanyi az USA-ban 5. rész
Fekete Sanyi az USA-ban 4. rész
Fekete Sanyi az USA-ban 3. rész
Fekete Sanyi az USA-ban 2. rész

Hozzászólások (0)    - A hozzászóláshoz be kell lépned.

2013 év összes híre itt található...